Snapshot 20w22a – Zmiany w osadnikach oraz tańczące pigliny

Dzisiaj pojawił się nowy snapshot oznaczony numerem 20w22a, powoduje on wiele zmian, które nie każdemu mogą się spodobać.

Zmiany w osadnikach:

  • Osadnicy nie będą już próbować pracować cały czas w tej samej stacji roboczej.
  • Osadnik z największym poziomem doświadczenia mają teraz pierwszeństwo w dostępie do stacji roboczej.
  • Osadnik musi teraz podejść do stacji roboczej, zanim otrzyma profesję.
  • Osadnicy nie mogą teraz zająć stacji roboczej podczas raidu lub w nocy.
  • Osadnicy będą sprawdzać i upewniać się, że ich stanowisko pracy jest ważne o każdej porze dnia, o ile znajdują się w obrębie 16 bloków od ich stanowiska pracy.
  • Kiedy wieśniaka, z którym handlowano, uderzy piorun, to czarownica, w którą się zamienia nie będzie się despawnować.

Inne zmiany:

  • Pigliny mogą teraz czasami tańczyć po udanym polowaniu.
  • Dzwonki mogą być zawieszone na większej ilości bloków.
  • Poprawki w ładowaniu datapacków, w celu zabezpieczenia przed crashami.
  • Dodano tryb bezpieczny świata (Wystarczy dodać --safeMode po nazwie pliku serwera). Tryb ten wyłącza wszystkie datapacki.
  • Gra wykryje teraz krytyczne problemy z pakietem danych, takie jak brak wymaganych tagów i uniemożliwi załadowanie świata.
  • Dodano wsparcie dla shaderów z dostępem do depth buffer.
  • Zmiany w silniku renderowania.
  • Poprawki optymalizacyjne w pathfindingu.
  • Drobne optymalizacje w zakresie wykrywania kolizji.

Snapshot ten może powodować problemy z FPS i ogólnie ze stabilnością na słabszych komputerach.