Snapshot 20w21a – Kolejna dawka zmian i nowości!

Kolejny snapshot za nami. Tym razem skupiono się na poprawkach związanych z piglinami oraz na paru nowościach i zmianach.

Zmiany:

  • Dodano możliwość przełączania proszku redstone pomiędzy krzyżykiem a kropką.
  • Dodano funkcje importu/eksportu ustawień świata.
  • Dodano nową opcję disableMultiplayer w wierszu poleceń – gdy jest używana, tryb Multiplayer jest wyłączony.
  • Dodano nową opcję disableChat w wierszu poleceń – gdy jest używana, odbieranie i wysyłanie wiadomości na serwerze jest wyłączone.
  • Pigliny oglądając sztabkę złota nie będą się już poruszały.
  • Jeśli uderzymy piglina trzymającego sztabkę, ta zniknie.
  • Nowe logo Mojangu.
  • Zwiększona ilość rud w deltach bazaltu.
  • Lilia wodna jest obecnie uważana za śmieciowy łup wędkarski, a nie skarb.
  • W komendzie spreadplayers można od teraz ustawić maksymalną wysokość na jakiej gracze mogą się pojawić.
  • Powrót niestandardowych światów.

Przełączanie Redstone:

  • Po kliknięciu prawym przyciskiem myszy na pojedynczy kawałek redstone’a, przełącza się on między krzyżykiem a kropką.
  • Kropka redstone nie będzie zasilać okolicznych bloków.

Niestandardowe światy:

  • Dodano eksperymentalne wsparcie dla niestandardowych światów i wymiarów.
  • Na ekranie edycji świata dodano funkcje importu/eksportu jego ustawień do JSON.
  • Parę parametrów jest dostępnych, ale oznaczonych jako eksperymentalne, co oznacza, że można się nimi bawić, ale nie ma gwarancji, że którykolwiek z nich będzie nadal działał (nawet w następnym snapshocie!).
  • Szablony płaskich światów tracą ustawienia dotyczące struktur. Ich funkcje zostaną przywrócone w przyszłości.
  • Świat typu „Buffed” nie może być już tworzony z pliku server.properties. Lepsze wsparcie dla niestandardowych światów pojawi się w przyszłości.