Skript – Tworzenie GUI

Witam wszystkich zgromadzonych. Dzisiaj pokażę, jak tworzyć GUI i czego unikać podczas tego procesu.

Stworzenie własnego interfejsu w Skripcie może się wydawać stosunkowo trudne, ale w rzeczywistości jest naprawdę proste. Na początek musimy utworzyć „skrzynkę”:

open chest with [ilość] rows named „[nazwa]” to [gracz]

W ten sposób otworzymy wybranemu graczowi pustą skrzynię z podaną przez nas ilością rzędów z naszą nazwą, np. 4 rzędami (każdy ma po 9 slotów), nazwaną „CraftBlog.pl”, graczowi executor (wywołującemu komendę, ale o tym kiedy indziej.

I tutaj zaczynają się schody. Są bowiem dwie szkoły: jedna mówi, iż powinno się używać format slot, czego osobiście nie polecam, a druga korzysta z set current inventory’s slot połączonego z on inventory click, które jest nieco trudniejsze, ale pozwala na dużo więcej. Będziemy korzystali z tej drugiej metody.

Napiszmy więc prostą komendę, która otworzy nam GUI z 45 slotami.

W takim stanie jednak nie będzie to działać. Lej się pojawia, ale można go bez problemu wyjąć. Trzeba temu zaradzić, jednak jest to bardzo proste:

Przedmiot w slocie 44 będzie wywoływał komendę „/kosz” i nie będzie się dało go wyjąć. Skrzynia musi się jednak nazywać „&eŚmietnik”, czyli tak, jak podaliśmy w komendzie. Pod if clicked slot is <liczba> można użyć wszystkiego, np. give 1 diamond sword of sharpness 127 named „&eCraftBlog.pl” to player.

Myślę, że mój poradnik rozjaśnił trochę tworzenie i umiejętne wykorzystywanie GUI. Zachęcam do komentowania w razie pytań.