Minecraft 1.16 pre-release 6 & 7 & 8 oraz RC1 – Poprawek ciąg dalszy

Mojang nie ma ostatnio dobrej passy, jeśli chodzi o pre-release. W poprzednich dochodziło nawet do uszkodzenia mapy, co niestety nie napawa mnie optymizmem, co do wersji „stabilnej”. Takie błędy nie powinny mieć miejsca w pre-release. Mojang tym razem niczym Was nie zaskoczy, są to kolejne poprawki i kolejne łatanie błędów ;p

Lista zmian:

  • Ulepszone kolory przedmiotów z karmazynowego i wypaczonego lasu na mapach.
  • Dodano napis „Search…” Szukaj” w polu wyszukiwania w książce receptur.
  • Otwarcie przełącznika trybu gry ma teraz domyślnie wybrany tryb gry, jeśli nie zmieniałeś/aś trybu gry na danym świecie. Domyślnie wybierany jest Creative (Jeśli w innym trybie) oraz Survival (Jeśli w trybie kreatywnym).
  • Dodano możliwość tworzenia osiągnięć aktywowanych przez interakcje z mobami.
  • Naprawa błędów.

Pre-Release 7:

Dzisiaj 16 Czerwca wydano nowy pre-release oznaczony numerem 7. Zawiera on kolejne poprawy błędów :

  • Naprawiono ilość spawnujących się szkieletów w dolinach dusz.
  • Naprawiono ilość XP wypadających z Zombifikowanych Piglinów.
  • Naprawiono błąd z graniem muzyki z Overworld w Netherze, jeśli gracz był w trybie kreatywnym.
  • Naprawiono błąd, który czasami mógł powodować, że gracz blokował się na granicy świata.
  • Naprawiono stawianie bloków portalu nether za pomocą /setblock oraz /fill.
  • Naprawiono dużo innych błędów.

Pre-Release 8:

17 Czerwca wydano kolejny pre-release oznaczony numerem 8.

  • Naprawiono crash, który mogł nastąpić podczas spalania drzewa w niestandardowym świecie.
  • Naprawiono błąd, który mógł spowodować spawn piglinów z przedmiotami z wieloma takimi samymi enchantami.
  • Naprawiono spawnowanie się pasywnych mobów na światach typu latające wyspy.
  • Naprawiono znikanie smyczy podczas transportu moba przez portal.
  • Naprawiono animację ręki podczas rozpoczęcia i zakończenia pływania.
  • Naprawa wielu innych błędów.

Mojang też poinformował tego samego dnia, że 23 Czerwca wyda „stabilne” 1.16.

Release Candidate 1:

18 Czerwca wydano Release Candidate 1. Ostatni raz to nazewnictwo użyto przy wyjściu z wersji beta, przy okazji wydania Adventure Update (1.0) w 2011 roku.

  • Naprawiono błędy w generowaniu Netheru takie jak latająca lawa i lasy szkarłatne bez nylium.
  • Naprawiono crash, który mogł czasami wystąpić podczas używania kamienia szlifierskiego.
  • Naprawiono crash, który mógł wystąpić, gdy duża liczba mobów znajdowała się na jajach żółwi.
  • Naprawiono crash, który mogł wystąpić podczas ładowania świata z wersji Snapshot 20w18a.