Minecraft 1.16 pre-release 1 & 2 – Nether update jest blisko!

Stało się to, czego każdy z Was wyczekiwał od dłuższego czasu! Wczoraj wyszedł pierwszy Pre-Release do wersji 1.16 :). Dzisiaj zaś wydano poprawkowy Pre-Release 2.

Zmiany w pakietach danych (DataPack) i w paczkach zasobów:

  • Receptury stołu kowala mogą być teraz modyfikowane poprzez pakiety danych.
  • Gra wykryje teraz krytyczne problemy z pakietem danych, takie jak brak wymaganych tagów i uniemożliwi załadowanie świata.
  • Pakiety danych mogą być teraz wybierane przed utworzeniem świata.
  • Opcja „Kopiuj świat” pozwala również na kopiowanie pakietów danych obecnych w świecie.
  • Pakiety danych i paczki zasobów można teraz przeciągać bezpośrednio na ekran wyboru pakietów danych i zasobów, co doda je do odpowiedniego folderu.

Inne zmiany:

  • Teraz możesz doić krowy w trybie kreatywnym.
  • Można używać pustych wiaderek w trybie kreatywnym (po użyciu otrzymujemy napełnione).
  • Jeśli wieśniak zostanie trafiony piorunem, to wiedźma, która powstanie w ten sposób nie będzie się despawnować.
  • Dodano gamerule universalAnger (domyślnie wyłączony), który pozwala na aktywowanie, czy zaatakowane moby neutralne będą atakować wszystkich czy jednego gracza.
  • Dodano gamerule ForgiveDeadPlayers (domyślnie włączoną), która sprawia, że rozgniewane neutralne moby przestają się gniewać, gdy w pobliżu umierają wybrani gracze.
  • Zombifikowane pigliny nie atakują już niewinnych przechodniów (chyba że włączysz universalAnger)
  • Zombifikowane pigliny przestają się gniewać, gdy w pobliżu umiera gracz będący celem ataku (chyba że wyłączysz opcję ForgiveDeadPlayers).
  • Dodano nową opcję grafiki „Fabulous” – wykorzystuje ona warstwy mieszania pikseli dla niektórych przezroczystych elementów.
  • Poprawiono wiele błędów.

Poprawki błędów w Pre-Release 2:

  • MC-187350 – Gra losowo zawiesza się.
  • MC-187352 – Załadowanie świata stworzonego w 1.16-pre1 zawsze pyta o potwierdzenie.
  • MC-187353 – Crash podczas ładowania niektórych światów: IllegalStateException: Lock is no longer valid.
  • MC-187358 – Światy generowane w 1.16-pre1 nie mają poprawnie zapisanych ustawień generacji świata, co powoduje błędy chunków.
  • MC-187364 – Wyłączanie i włączanie datapacków wymiarowych wyłącza nether i end.
  • MC-187408 – Gra crashuje się w portalu Nether – java.lang.NullPointerException: Ticking player

Jesteśmy już coraz bliżej finalnego 1.16. Oby ta wersja była o wiele lepsza od tych co były poprzednio. Bądź co bądź w praktyce pewnie finalna wersja 1.16 okaże się nieużywalna na trybie multiplayer, ale bądźmy dobrej myśli, że Mojang tym razem tego nie skopie do maximum.