Stało się to, czego każdy z Was wyczekiwał od dłuższego czasu! Wczoraj wyszedł pierwszy Pre-Release do wersji 1.16 :). Dzisiaj zaś wydano poprawkowy Pre-Release 2.
Zmiany w pakietach danych (DataPack) i w paczkach zasobów:
- Receptury stołu kowala mogą być teraz modyfikowane poprzez pakiety danych.
- Gra wykryje teraz krytyczne problemy z pakietem danych, takie jak brak wymaganych tagów i uniemożliwi załadowanie świata.
- Pakiety danych mogą być teraz wybierane przed utworzeniem świata.
- Opcja „Kopiuj świat” pozwala również na kopiowanie pakietów danych obecnych w świecie.
- Pakiety danych i paczki zasobów można teraz przeciągać bezpośrednio na ekran wyboru pakietów danych i zasobów, co doda je do odpowiedniego folderu.


Inne zmiany:
- Teraz możesz doić krowy w trybie kreatywnym.
- Można używać pustych wiaderek w trybie kreatywnym (po użyciu otrzymujemy napełnione).
- Jeśli wieśniak zostanie trafiony piorunem, to wiedźma, która powstanie w ten sposób nie będzie się despawnować.
- Dodano gamerule
universalAnger
(domyślnie wyłączony), który pozwala na aktywowanie, czy zaatakowane moby neutralne będą atakować wszystkich czy jednego gracza. - Dodano gamerule
ForgiveDeadPlayers
(domyślnie włączoną), która sprawia, że rozgniewane neutralne moby przestają się gniewać, gdy w pobliżu umierają wybrani gracze. - Zombifikowane pigliny nie atakują już niewinnych przechodniów (chyba że włączysz universalAnger)
- Zombifikowane pigliny przestają się gniewać, gdy w pobliżu umiera gracz będący celem ataku (chyba że wyłączysz opcję ForgiveDeadPlayers).
- Dodano nową opcję grafiki „Fabulous” – wykorzystuje ona warstwy mieszania pikseli dla niektórych przezroczystych elementów.
- Poprawiono wiele błędów.

Poprawki błędów w Pre-Release 2:
- MC-187350 – Gra losowo zawiesza się.
- MC-187352 – Załadowanie świata stworzonego w 1.16-pre1 zawsze pyta o potwierdzenie.
- MC-187353 – Crash podczas ładowania niektórych światów: IllegalStateException: Lock is no longer valid.
- MC-187358 – Światy generowane w 1.16-pre1 nie mają poprawnie zapisanych ustawień generacji świata, co powoduje błędy chunków.
- MC-187364 – Wyłączanie i włączanie datapacków wymiarowych wyłącza nether i end.
- MC-187408 – Gra crashuje się w portalu Nether – java.lang.NullPointerException: Ticking player
Jesteśmy już coraz bliżej finalnego 1.16. Oby ta wersja była o wiele lepsza od tych co były poprzednio. Bądź co bądź w praktyce pewnie finalna wersja 1.16 okaże się nieużywalna na trybie multiplayer, ale bądźmy dobrej myśli, że Mojang tym razem tego nie skopie do maximum.